می شود.

 

ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است كه دو یا چند واحد از یك مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله كرده و از آنجایی كه ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار كنند.

 

بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی كه در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه
می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا كه همه جوانب كار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملكرد از طریق این ارتباطات صورت می گیرد.

 

بنابراین به نظر می رسد یك مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات برای افزایش كارایی مجموعه خود نقش ارزنده ای دارد.

 

هر جا كه ارتباطات موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملكرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عكس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، 1369 . ص 26).

 

 

 

بیان مسئله

 

با توجه به این كه ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می كند بنابراین یك ابزار موثر در هماهنگ سازی كاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی كه فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت كه یكی از آنها
می تواند در عملكرد مدیران موثر واقع شود. 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

عکس مرتبط با منابع انسانی

تحقیقات نشان می دهد كه بسیاری از تعارضهایی كه بین افراد یا كاركنان یك سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات كارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت كردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می كنند (رابینز ، 1998 . ص 310  ) .

 

یكی از موانع اساسی عملكرد موفقیت آمیز یك گروه یا یك سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یكی آن كه مدیران كاركرد های مدیریت را بوسیله فرایند «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینكه ارتباطات امری حیاتی است كه مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می كنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص 111).

 

هر یك از كاركنان سازمانها، بخصوص مدیران می دانند كه «ارتباطات امری حیاتی» در هر  سازمان است و اثر بخشی سازمان (یعنی میزان تحقق هدفهای سازمانی) تا حد زیادی بستگی به اثر بخشی ارتباطات دارد. اما كمتر كسی در فكر ایجاد محیطی است كه از نظر ارتباطات اثر بخش باشد. لذا مسأله این پژوهش بررسی و مطالعه نقش فرآیند ارتباطات در عملكرد مدیریت در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه می باشد. با این هدف كه با روشن شدن رابطه ارتباطات با عملكرد مدیران در سازمان ملی جوانان و زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مدیران سازمان ملی جوانان و مسئولین بالاتر جهت اثر بخش ساختن ارتباطات در سازمان مذكور فراهم آید تا از آن طریق عملكرد مدیران بهبود و افزایش یابد (طبری، 1380).

 

هدف پژوهش

 

هدف كلی: بررسی و مطالعه نقش فرایند ارتباطات در عملكرد مدیران

 

اهداف جزئی:

 

1- شناخت نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص کنترل رفتار سازمانی پرسنل .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...