افزایش شرایط رقابتی، سبب احساس نیاز روزافزون شرکت ها و سازمان ها به بازاریابی شده است. شرکت ها متوجه شده اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان و شناسایی رفتار آنان، از مفروضات اصلی موفقیت شرکت ها می باشد. ادبیات بازار در سال های 1990 و 2000 مملو از توجه به محوریت مشتری بوده است و با وجود این محوریت مشتری، علمای علم بازاریابی و مدیران درخصوص ناشناخته ماندن فرآیند ذهنی مصرف کنندگان هشدار داده اند (Zaltman, 2003, 1). به این ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار مصرف کننده و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر این فرآیند از عمده وظایف مدیران، به خصوص مدیران بازاریابی شرکت ها است که در نتیجه ی آن سلیقه ی بازار هدف که از لحاظ پارامترهای جنسیت، سن، درآمد، سطح تحصیلات و غیره با یکدیگر متفاوت اند، شناسایی و کالا یا خدمات متناسب با آن به بازار عرضه می شود (لشکری و نخچیان؛ 1388؛ 14).

 

در واقع، در دنیای رقابتی امروز مشتریان در كانون اصلی توجه شركت ها قرار دارند و رضایت مندی آنها عامل اصلی كسب مزیت رقابتی سازمان ها است . لازمه ی جلب رضایت مشتریان، برآورده ساختن كامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته ها ، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیت های آنها در خرید محصولات است . با دستیابی به چنین اطلاعاتی می توان عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف كنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ تصمیمات بازاریابی شركت ها از آن استفاده نمود (سالار؛ 1389؛ 1).

رضایت مشتری

 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

از طرف دیگر، مشریان باید از تولید شركتها و كیفیت آنها اطلاع یابند و شركتها نیز از خدمات مورد نیاز مشتریان در آینده مطلع شوند. همچنین خریداران باید برای خریدن برانگیخته شوند. برانگیختن بر پایه علم روانشناسی انجام می‌گیرد و عملكرد آن، این است كه در افكار مردم تأثیر می‌گذارد. این عملكرد در موارد زیر به تبلیغات یاری می‌كند:توجه حاصل كردن، تولید علاقه مندی، تأثیرگذاری بر آرزو ( اشتیاق ایجاد كردن )، القاء كردن ( اطمینان )، تصمیم گرفتن و عمل كردن و رضایتمندی. برای این منظور می توان از تبلیغات بهره گرفت. تبلیغات، دانش مشتریان را درباره بهترین محصولات و خدمات افزایش می‌دهد و ایشان را ترغیب به خرید محصولات و خدمات می نماید (Martínez, 2009, 306).

 

  • بیان مساله

در دنیای امروز تبلیغات به یك تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده است. هرساله هم مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می گردد. بنابراین لازم است انجام تبلیغات به یک شكل مؤثر صورت پذیرد. تبلیغات نه تنها ضرورتی برای سازمان های تجاری و صنایع بزرگ محسوب می شود بلكه برای همه ما نیز یك ابزار مفید و حتی ضروری است. كاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آن ها دارای ویژگی مشتركی هستندكه آن لزوم انتقال یك پیام می باشدكه گاهی این پیام تجاری است،گاهی درخصوص معرفی خدمات عمومی،گاهی هم در راستای اهداف تجاری شركت ها و یا در جهت اهداف شخصی می باشد (Zhang et al.., 2012, 1902). كارگزاران تبلیغات بازرگانی تلاش می كنند تا در كنار استفاده از نمادها، تركیب رنگ ها، با تأكید بر اصول و شیوه های تبلیغ بازرگانی، از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی كالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یك محصول یا خدمت جلب نمایند (Al-alak and Alnawas, 2010, p:29).

 

لذا پرسش اساسی پژوهش حاضر این است که:

 

آیا بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان رابطه وجود دارد؟

 

 

 

  • اهمیت و ضرورت تحقیق

 

 

  • اهداف تحقیق

1-4-1) هدف اصلی تحقیق

 

بررسی رابطه بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان

 

1-4-1) اهداف فرعی تحقیق

 

    1. اندازه گیری میزان درک مصرف کنندگان از سودمندی، تبلیغات موبایلی

 

    1. اندازه گیری میزان درک مصرف کنندگان از سهولت استفاده تبلیغات موبایلی

 

    1. اندازه گیری میزان درک مصرف کنندگان از شرایط تسهیلی تبلیغات موبایلی

 

    1. شناسایی میزان استفاده از تبلیغات موبایلی به منظور آگاه سازی مشتریان

 

  1. شناسایی ارتباط میان درک سهولت استفاده، درک سودمندی و شرایط تسهیلی با نیات رفتاری مصرف کنندگان
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...