، با شمارش نكاتی چند پیش‌كش می‌شود.

 

    1. در طول دوره­ی نگارش این نگاشته به­گونه­ی مداوم و متناوب از 12 نوشته در روش مطالعه دینی، شیوه­ی نگارش علمی، ویرایش، تحقیق و پژوهش و اسلوب تدوین پایان­نامه بهره برده شده و امید است كه نگارنده­ی سطور توانسته باشد به خوبی، آن نكات ریزتر از مو را به‌كار گیرد و نیز آرزومندیم همه­ی نگاشته‌ها، انباشته‌ای صرف نباشد تا تولید علم به انجامی برسد.

 

    1. در نگارش واژه‌های تازی، از رسم­الخط پارسی پیروی نموده­ایم همان­گونه كه دستور راهنمایان ویرایش است.

 

    1. نویسنده، تمام تلاش خود را نموده كه تا آنجا كه شدنی است واژه‌های بیگانه را به‌كار نگیرد جز اینكه پارسی‌اش سخن را نرساند.

 

    1. در بخش منابع نگاره، تلاش بر این بوده كه از مذاهب مختلف اسلامی بهره­گیری شود و از تكیه بر نوشته­های كلامی یا تفسیری با گرایش فرقه­ای پرهیز شود و هماره سخن حق یا نزدیك به حق را بیان نموده باشد. 

      خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

       

 

    1. بهره­گیری از زبان شعر فارسی كهن، به خصوص مثنوی حكیم رومی كاری است كه علاوه بر تغییر ذائقه­ی علمی نوشته و نیز خواننده به لطافت سخنان افزوده است و بالاتر، اینكه هم‌خونیِ ادبیات فارسی با قرآن و تاریخ انبیا و اولیا را می‌رساند.

 

    1. پاسخ چالشی كه امروزه مدعیان پشتیبانی از قرآن و سنت به نام جدایی قرآن، عرفان و برهان در پی آنند را این رساله با بهره‌گیری چشم‌گیر از آیات قرآن به مرز كفایت رسانده است و اگر اراده بر این بود كه نام دیگری بر این نگاره نهیم بی­گمان «عرفان و برهان در دامان قرآن» در خور آن بود، باشد كه در جمع هر سه‌ی قرآن، عرفان و برهان در این نگاشته و نگاشته‌های دگر بیشتر بیندیشند.

 

    1. محقق باید كه كشته نقد و انتقاد بی‌رحمانه باشد چنان­كه حقیر این خواست را از سروران عرفان‌پژوه و اساتید گران‌قدرم دارم.

 

    1. راقم این سطور، نوآوری رساله حاضر را در اصل موضوع یعنی پرداختن به «مبانی قرآنی كرامات اولیا» می داند و بر این باور است كه گرچه پژوهه­ی پیش‌رو بهترین نیست و نخواهد بود اما معتقد است نخستین گام را در این باب گشوده است. باشد كه پله‌ای گشته تا زیر پای قلم‌های پژوهش‌گران قرار گیرد و به بنای ساختمان دانش اسلامی خشتی فزون گردد.

 

  1. رساله­ی پیش رو در دو بخش سامان یافته كه سخن اصلی نگارنده در بخش دوم به ویژه در گفتار سه، گنجانده شده و در پایان هر فصل یك نتیجه گرفته شده است كه ره­آورد و یافته‌های بنیادی نگاشته را می‌توان در آن یافت. بخش نخست، به كلیات و ایضاح مفهومی واژه­های كلیدی و نیز دیدگاه­های مكاتب مختلف علوم اسلامی به مسئله كرامات اولیا پرداخته است. در بخش دوم كه قسمت اصلی
    نوشته یعنی جستار قرآنی است نخست با موردپژوهی گونه­های اصناف انسان به لحاظ امور خارق
    عادت در قرآن كریم، آغاز می­شود و سپس در گفتار دیگری به سخن اصلی نگاشته یعنی اموری است
    كه مایه­ی دست­یابی انسان به كرامات می­گردد و به عبارت دیگر، مبانی قرآنی كرامات اولیا، رسیده
    است. به این صورت كه به تحلیل اصول برگرفته از امور خارق عادتی كه در گفتار پیشینش آمده، می‌پردازد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...