1-1.  تعریف مسأله …………………………………………………………………………………..10

 

1-2. چارچوب محتوایی ………………………………………………………………………….. 11

 

1-3.  پیشینه ی پژوهش ……………………………………………………………………………. 14

 

1-4. پرسش های پژوهش …………………………………………………………………………. 16

 

1-5. حدود پژوهش ………………………………………………………………………………….. 17

 

1-6. اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………. 17

 

1-7. روش پژوهش ………………………………………………………………………………….. 17

 

فصل دوم: كلیات

 

2-1. لوسین گلدمن و روش تحقیق او …………………………………………………………. 19

 

2-1-1. روش دیالکتیكی ……………………………………………………………………. 19

 

2-1-1-1. كلیت ………………………………………………………………….. 22

 

2-1-1-1-1. دریافت و تشریح ………………………………………………… 22

 

2-1-1-1-1-1. ساختار معنادار ………………………………………………… 23

 

2-1-1-1-1-2. جهان نگری ……………………………………………………. 25

 

2-1-1-1-1-3. طبقه ی اجتماعی …………………………………………….. 27

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

2-1-1-1-1-4. انعكاس طبقه ی اجتماعی بر متن اثر ………………….. 28

 

2-1-2. نویسنده و اثر ادبی …………………………………………………………… 28

 

2-1-2-1.  نویسنده ……………………………………………………………… 28

 

2-1-2-2. اثر ادبی و ارزش آن ………………………………………………. 29

 

یادداشت ها …………………………………………………………………………………………….. 30

 

فصل سوم: صادق هدایت ؛ آثار و زمانه ی او

 

3-1. آثار هدایت ………………………………………………………………………………………. 33

 

3-2. وضعیت اجتماعی عصر رضا شاه ………………………………………………………… 34

 

3-3. بوف كور …………………………………………………………………………………………. 36

 

فصل چهارم: بررسی اثر

 

4-1. شرحی از بوف كور ……………………………………………………………………………. 40

 

4- 1-1. ارتباط دو بخش …………………………………………………………………….. 40

 

4-1-2. بخش یك ؛ زندگی درونی ………………………………………………………. 40

 

4-1-2. بخش دو؛ زندگی واقعی …………………………………………………………. 46

 

4-1-3. مفهوم كلی اثر ……………………………………………………………………….. 59

 

4-1-4. بوف كور ؛ روان داستان ………………………………………………………….. 61

 

4-2. بررسی اثر بر اساس الگوی گلدمن ………………………………………………………. 62

 

4-2-1. اجزای ساختار معنادار …………………………………………………………….. 62

 

4-2-2. ساختار معنادار(كلیت منسجم) …………………………………………………. 64

 

4-2-3. جهان نگری ………………………………………………………………………….. 64

 

4-2-4. طبقه ی اجتماعی …………………………………………………………………… 64

 

4-2-4-1. بررسی وضعیت جامعه شناختی نویسنده ………………….65

 

4-2-4-1-1. انقلاب مشروطه …………………………………………………. 65

 

4-2-4-1-1-1. تحلیل وضعیت آشفتگی و هرج و مرج …………….. 67

 

4-2-4-1-2. رضا شاه ……………………………………………………………. 70

 

4-2-4-1-2-1. حاكمیت پهلوی …………………………………………….. 73

 

4-2-4-1-2-2. صادق هدایت ………………………………………………… 75

 

4-2-4-1-2-2-1. اروپای بعد از جنگ …………………………………… 76

 

4-2-4-1-2-2-1-1. ادبیات مدرن …………………………………………. 77

 

4-2-4-1-2-2 -3. سیاست و ادبیات در ایران ………………………….. 79

 

4-2-4-1-2-2 -3-1. ادبای نوگرا ………………………………………….. 81

 

4-2-4-1-2-3. جایگاه دولت در جامعه ………………………………….. 84

 

4-2-4-1-2-3-1. شبه مدرنیسم …………………………………………….. 85

 

4-2-4-1-2-3-1-1. شبه مدرنیسم و ناسیونالیسم دولتی …………… 86

 

4-2-4-1-2-3-1-1-1. روشن فكران ناسیونالیسم ……………………. 86

 

4-2-4-1-2-3-1-1. وضعیت فرهنگ، هنر و ادبیات ………………. 88

 

4-2-4-1-2-3-1-1-2 . ارزیابی وضعیت روشن فكران …………… 91

 

4-2-4-1-2-3-1-1-1-2-1. طبقه ی اجتماعی ……………………….. 91

 

4-2-4-1-2-4. بوف كور – حاجی آقا ……………………………………. 91

 

4-2-4-1-4-1. تلقی مفسران حزب توده ………………………………… 93

 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

4-2-4-1-2-4-2. نگرش تراژیك ………………………………………….. 94

 

4-2- 5 . بررسی ویژگی های لفظی …………………………………………………….. 96

 

4-2-5-1. تك گویی …………………………………………………………… 97

 

4-2-5-1-1. تداعی ذهنی و معنایی …………………………………………. 97

 

4-2-5-1-1-1. توصیف ؛ تصویر …………………………………….. 98

 

4-2-5-1-1-1-1. تصویر در متن ………………………………………..101

 

4-2-5-1-1-1-1-1. تشبیه …………………………………………………. 101

 

4-2-5-1-1-1-1-2. استعاره ……………………………………………….. 101

 

4-2-5-1-1-1-1-2-1. تشخیص ………………………………………… 102

 

4-2-5-1-1-1-1-3. تكرار …………………………………………………. 103

 

4-2-5-1-1-1-1-3-1. در سطح محدود ………………………………. 103

 

4-2-5-1-1-1-1-3-2. در سطح وسیع ………………………………… 103

 

4-2-5-1-1-1-1-3-2-1. كاركرد نمادین …………………………….. 104

 

4-2-5-1-1-1-2.  ساختار تصویری …………………………………….. 105

 

4-2-5-1-1-1-2-1. استعاره ……………………………………………….. 105

 

4-2-5-1-1-1-2-2. ایجاز ………………………………………………….. 105

 

4-2-5-1-1-1-2-3. تكرار …………………………………………………. 106

 

4-2-5-1-1-1-3. اشاره به امور مبهم ؛ ابهام در تصویر…………….. 106

 

4-2-5-1-1-1-4. زمان ………………………………………………………. 108

 

4-2-5-1-1-1-4-1. زمان در ارتباط با تصاویر ……………………… 108

 

4-2-5-1-1-1-4-2. زمان گردشی ………………………………………. 109

 

4-2-5-1-1-2. موسیقی ………………………………………………………. 109

 

4-2-5-1-1-2-1. تداعی …………………………………………………….. 109

 

4-2-5-1-1-2-2. تكرار حروف مشابه …………………………………. 110

 

4-2-5-1-1-2-2-1.  مصوت های كشیده …………………………….. 110

 

4-2-5-1-1-2-3. تكرار كلمات …………………………………………… 112

 

4-2-5-1-1-3. پرسش های فلسفی ، قید های مطلق ………………. 112

 

4-2-5-2. تحلیل ویژگی های متن ………………………………………… 113

 

4-2-5-2-1. مقایسه با شعر منثور …………………………………………. 113

 

4-2-5-2-1-1.  مكتب رمانتیك …………………………………………… 115

 

4-2-5-2-1-1-1. اصالت دنیای درون ………………………………….. 115

 

4-2-5-2-1-1-1-1. یگانگی با طبیعت ………………………………… 115

 

4-2-5-2-1-1-2.  اندوه فلسفی ………………………………………….. 116

 

4-2-5-2-1-2. سورئالیسم ………………………………………………….. 116

 

فصل پنجم : نتیجه گیری

 

5-1. انقلاب مشروطه؛ زمینه  ی حكومت پهلوی ……………………………………………….. 118

 

5-2. رضا شاه و حكومت پهلوی …………………………………………………………………….. 119

 

5-2-1. روشن فكران نسل جدید ……………………………………………………………… 119

 

5-2-1-1 ………………………………………………………………………………………… 119

 

5-2-1-1-1……………………………………………………………………….. 120

 

5-2-1-2…………………………………………………………………………… 120

 

5-2-1-2-1……………………………………………………………………….. 120

 

5-2-2. طبقه ی روشن فكران درون گرا ……………………………………………………. 121

 

5-3. تأثیر جهان نگری بر متن  ………………………………………………………………………… 122

 

5-3-1 ………………………………………………………………………………………………….. 122

 

5-3-1-1…………………………………………………………………………… 122

 

منابع ………………………………………………………………………………………………………………….. 124

 

چكیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………… 127

 

چكیده :

 

بررسی رابطه ی متقابل جهان نگری صادق هدایت ومتن رمان بوف كور بر اساس نظریه ی ساختارگرایی تكوینی لوسین گلدمن»

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...