استفاده از روش تجزیه بندرز در طراحی شبکه توزیع در زنجیره تامین دو … |
برای پاسخ دادن به شرایط در حال تغییر در عرصه اقتصاد و تجارت، و نیز تاثیر مسایل مربوط به جغرافیای سیاسی[1] و فناوریهای مخرب، شرکتهای تولیدکننده محصولات صنعتی مجبور شدند تا مبادرت به انجام برنامهریزی استراتژیک، که شامل طراحی شبکه زنجیر تامین[2] (SCND) میشود، نمایند. بویژه در صنعت خودروسازی، عوامل فراوانی چون بازارهای آسیایی، معرفی فرآوردههای جدید مثل خودروهای هیبریدی[3] و برقی، ادغام شرکتها در یکدیگر و به تملک درآمدن شرکتها توسط شرکتهای دیگر، نرخ برابری ارزهای در حال نوسان، هزینههای مربوط به سوخت که به طور فزاینده بر نوسانات آن افزوده میشود، شرکتها را بر آن داشت تا اقدام به تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژیهای مربوط به زنجیره تامین خود نمایند. بعلاوه، زنجیرههای عرضه تولید صنعتی مدرن با مشتریانی روبهرو است که خواهان افزایش در تنوع فرآوردهها، چرخه حیات محصول کوتاه مدتتر، هزینه پایینتر، کیفیت بهتر و واکنش سریعتر هستند. برای موفقیت در بازارهایی که به شکل فزایندهای جهانی گردیده و رقابتی است، شرکتها باید پیوسته تلاش کنند تا در حالی که برای رویارویی با این شرایط غیره منتظره برنامهریزی میکنند، از هزینههای زنجیره تامین بکاهند و خدمات مشتریان را بهبود دهند] 1[.
خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir
طراحی شبکه زنجیره تامین، عبارت است از برنامهریزی استراتژیک زنجیرههای تامین، که به تعداد، موقعیت مکانی، و ظرفیت تاسیسات و مراکز توزیع، فناوری تولیدی که در هر یک از تاسیسات بکار گرفته میشود، انتخاب عرضهکننده، تصمیمات در خصوص مسأله ساختن یا خریدن[4]، و طراحی شبکه حمل و نقل مربوط میشود] 2[. طراحی شبکه زنجیره تامین، فناوری، فرآیند و داراییهای تولیدی یک شرکت ظرف سالهای آینده را مشخص میکند، سالهایی که طی آن شرکت باید دارای توان رقابت با شرکتهای دیگر را داشته باشد و همچنین بتواند تقاضاهای مشتریان را به بهترین نحو برآورده نماید.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-05-16] [ 08:19:00 ب.ظ ]
|