. 131

 

1-5)پیاده سازی استراتژی کنترل سلسله مراتبی برای خودرو هایبرید موازی.. 134

 

2-5)شرایط گذر بین مدهای کنترلی.. 136

 

3-5) نتایج شبیه سازی.. 143

 

نتیجه گیری.. 149

 

نظرات و پیشنهادات.. 151

 

مراجع. 152

 

ضمائم. 158

 

                                               

 

فهرست شکلها و جدولها                                                                                                                       صفحه  

 

شکل (1-1) ساختارسیستم کنترل خودرو هایبرید برقی را نشان می دهد.                                                     9

 

شکل(2-1) استراتژی تقسیم توان براساس نقشه های بازده موتور احتراقی                                                    14

 

جدول(1-1) نتایج شبیه سازی استراتژی کنترل                                                                                  16

 

شکل(3-1) عملکرد موتور احتراقی برحسب متغیرهای مختلف                                                                 17

 

شکل(4-1) موقعیت کاری مطلوب برای یک موتور احتراقی                                                                     20

 

شکل(5-1) فرآیند استراتژی کنترل تطبیقی                                                                                      23

 

شکل(6-1) منحنی بازده انرژی موتور احتراقی                                                                                    25

 

شکل(7-1) منحنی مصرف سوخت برحسب موتور الکتریکی                                                                    27

 

شکل(8-1) نمودار تغییرات شارژ باتری برحسب گشتاور موتور الکتریکی                                                      28

 

شکل(9-1)منحنی مصرف سوخت برحسب تغییرات حالت شارژ باتری                                                        29

 

شکل(10-1) تاثیر فاکتور تنظیم روی حالت شارژ باتری                                                                         31

 

شکل(11-1) مجموع انرژی محاسبه شده برای یک در خواست گشتاور و سرعت                                            32

 

شکل(12-1) منحنی آلودگی مربوط به NOx که تابعی از سرعت و گشتاور موتور احتراقی می باشد.                  32

 

شکل(13-1) منحنی مربوط به مقدار دهی آلودگی                                                                               33

 

شکل(14-1) نرمالیزه کردن مصرف انرژی سوخت و آلودگی هوا                                                               33

 

شکل(15-1) تابع فشرده کلی و تابع انرژی نرمالیزه شده                                                                        35

 

شکل(16-1) نتایج حاصل از بهینه سازی Baseline                                                                           36

 

شکل(17-1) نتایج حاصل از بهینه سازی تطبیقی                                                                               36

 

شکل(18-1) مقایسه نتایج حاصل از دو بهینه سازی زمان واقعی و Baseline                                             37

 

شکل(19-1) تاثیرl(0) بر DSOC                                                                                               40

 

شکل(20-1) منحنی بازده موتور الکتریکی                                                                                        43

 

شکل (21-1) مدل استاتیکی باتری                                                                                                 45

 

شکل(22-1) منحنی بازده  باتری در حالت شارژ ودشارژ                                                                        45

 

شکل(23-1) نتایج شبیه سازی با در نظر گرفتن مصرف سوخت                                                              48

 

جدول(2-1) نتایج شبیه سازی مربوط به مصرف سوخت و آلودگی                                                            49

 

شکل(24-1)نتایج آلودگی و مصرف سوخت پس از حل مسئله بهینه سازی                                                 50

 

شکل(25-1) نتایج بهینه سازی با در نظر گرفتن آلودگی و مصرف سوخت                                                  51

 

نمودار (26-1) مراحل بهینه سازی دینامیکی را نشان می دهد.                                                                52

 

شکل(27-1) منحنی نسبت تقسیم توان بهینه برحسب توان درخواستی روی سرعت سیستم انتقال                     54

 

جدول(3-1) مقایسه نتایج حاصل از شبیه سازی برای استراتژی های کنترلی مختلف                                      55

 

شکل(28-1) ساختار کلی استراتژی کنترل براساس شناسایی الگوی رانشی                                                  56

 

استفاده می شود.                                                                                                                        57

 

شکل(29-1) فلوچارت و متغیرهایی که برای تعریف مجازی الگوهای رانشی منتخب بکار می رود.                       57

 

جدول(4-1) شش الگوی منتخب که براساس فرآیند شناسایی الگوی رانشی بدست آمده است                           58

 

شکل (30-1) الگوی رانشی با میانگین توان پایین و تغییراستاندارد بالا                                                      59

 

شکل (31-1) الگوی رانشی با میانگین توان بالا و تغییراستاندارد پایین                                                      59

 

شکل(32-1) ساختار کلی استراتژی کنترل چند حالته                                                                          60

 

جدول(5-1) نتایج شبیه سازی حاصل از قانون کنترل زیر بهینه برای هر الگوی حرکتی منتخب                        60

 

جدول(6-1) مقایسه نتایج حاصل از کنترل تک حالته و چند حالته وکنترل بهینه                                         61

 

شکل(33-1) ساختار خودرو هایبرید با کنترل کننده دینامیکی                                                               63

 

شکل(34-1) نتایج حاصل از شبیه سازی استراتژی کنترل دینامیکی                                                         64

 

شکل(35-1) نتایج حاصل از شبیه سازی براساس استراتژی کنترل لیاپانوف                                                66

 

شکل(36-1) ساختار کنترل عصبی تطبیقی                                                                                      67

 

شکل(37-1) ساختار کنترل کننده مورد نظر برای خودرو هایبرید برقی                                                     69

 

شکل(1-2) ساختار کنترل کننده فازی                                                                                            75

 

شکل(2-2) توابع عضویت ورودی و خروجی                                                                                       77

 

شکل(3-2) منحنی تغییرات مقدار K                                                                                              77

 

شکل(4-2) سطح فازی استراتژی کنترل                                                                                           78

 

شکل(5-2)نتایج شبیه سازی برای سیکلهای رانشی مختلف                                                                    78

 

شکل(6-2) ساختار کنترل کننده فازی                                                                                            79

 

شکل(7-2) نتایج حاصل از شبیه سازی استراتژی کنترل                                                                        81

 

شکل(8-2) تغییرات ولتاژ باتری                                                                                                     81

 

شکل(9-2) ساختار کنترلر فازی بهینه                                                                                             82

 

شکل(10-2) ساختار استراتژی کنترل فازی                                                                                       84

 

جدول(1-2) محدوده تغییرات هر یک از ژنها                                                                                      87

 

جدول (2-2) مقایسه جوابهای بهینه با دوروش گرادیان و الگوریتم ژنتیک                                                   88

 

جدول(3-2) مقایسه نتایج آلودگی های محیط زیستی دو روش الگوریتم ژنتیک و گرادیان                               88

 

شکل (11-2) منحنی های لحظه ای آلودگی CO                                                                               89

 

شکل(1-3) ساختار یک سیستم پیوسته                                                                                           92

 

شکل(2-3) ساختار سلسله مراتبی یک سیستم هایبرید                                                                         93

 

شکل(3-3) ساختار کلّی یک استراتژی سوئیچینگ                                                                              94

 

شکل(4-3) ساختار ماشین حالت محدود برای سیستم انتقال اتوماتیک                                                       95

 

شکل(5-3) ساختار کنترل ترموستاتی برای کنترل دما                                                                          96

 

جدول (1-3) بعضی از حالتهای عملکردی در خودرو هایبرید برقی را نشان می دهد.                                    100

 

شکل(6-3) ساختار کنترل سلسله مراتبی در خودرو هایبرید برقی                                                          101

 

شکل(7-3) ساختار الکتریکی و مکانیکی خودرو هایبرید سری                                                               107

 

شکل(8-3) ساختار مکانیکی و الکتریکی خودرو هایبرید موازی                                                              109

 

شکل(9-3) مدهای کنترلی در خودرو هایبرید برقی                                                                           111

 

شکل(1-4) ساختار خودرو هایبرید موازی موجود در نرم افزار Advisor                                                  114

 

شکل(2-4) کنترل نظارتی سلسله مراتبی خودرو هایبرید برقی                                                              114

 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

شکل(3-4) ساختار کنترل نظارتی که درجعبه ابزار stateflow پیاده سازی شده است.                                116

 

شکل(4-4) استراتژی کنترلی سطح بالا و پیاده سازی آن در محیط Simulink                                         117

 

شکل(5-4) ساختار کلّی استراتژی کنترل فازی                                                                                 118

 

شکل(6-4) توابع عضویت ورودی مربوط به کنترل کننده فازی را نشان می دهد.                                         119

 

شکل(7-4) مدلسازی خودرو هایبرید موازی و ساختار کنترل کننده نظارتی                                               120

 

جدول(1-4) نتایج حاصل از آلودگی و مصرف سوخت با استراتژی کنترل فازی                                           120

 

شکل(8-4) نتایج حاصل از شبیه سازی استراتژی کنترل فازی                                                               121

 

جدول(2-4) نتایج آلودگی و شبیه سازی با استراتژی کنترل فازی موجود در Advisor                                122

 

جدول(3-4) نتایج آلودگی و شبیه سازی با استراتژی Baseline موجود در Advisor                                 122

 

شکل(9-4) ساختار استراتژی کنترل نظارتی برای خودرو هایبرید سری                                                    123

 

شکل(10-4) ساختار کلّی استراتژی کنترل فازی برای کاهش تغییرات نقطه کار موتور احتراقی                        125

 

شکل(11-4) توابع عضویت ورودی برای کنترل کننده فازی                                                                  126

 

جدول(4-4) مقادیر قطعی مربوط به ΔPg                                                                                      127

 

جدول(5-4) پایگاه قوانین فازی                                                                                                   127

 

شکل(12-4) نتایج شبیه سازی استراتژی کنترل فازی بر اساس مدلسازی دینامیکی زیر سیستم ها Error! Bookmark not defined.

 

شکل(1-5) نقاط کار بهینه و منحنی بازده موتور احتراقی                                                                     133

 

شکل(2-5) نقاط کار بهینه و منحنی بازده موتور الکتریکی                                                                   133

 

شکل(3-5) نقاط کار بهینه و منحنی بازده باتری                                                                               134

 

شکل(4-5) زیر حالت مربوط به مد هایبرید(1)                                                                                137

 

شکل(5-5) زیر حالت مربوط به مد هایبرید(2)                                                                                138

 

شکل(6-5) زیر حالت مربوط به مد هایبرید(2)                                                                                139

 

شکل(7-5) زیر حالت مربوط به مد هایبرید                                                                                     140

 

شکل(8-5) حالت مربوط به مد شارژ مجدد باتریها                                                                             141

 

شکل(9-5) مدهای کنترلی در مد رانشی                                                                                        141

 

شکل(10-5) مدهای کنترلی در مد ترمزی                                                                                      142

 

شکل(11-5) ساختار کنترل سلسله مراتبی خودرو هایبرید برقی به همراه مدل سازی دینامیکی خودرو هایبرید    143

 

شکل(12-5) سیکل رانشی CYC_CHSVR                                                                                144

 

شکل(13-5) گشتاور موتور الکتریکی (Tem) و گشتاور موتور احتراقی (Tice)                                           144

 

شکل(14-5) منحنی تغییرات نقطه کار موتور احتراقی                                                                        145

 

شکل(15-5) حالت شارژ باتری ها را نشان می دهد                                                                            146

 

شکل(16-5) سرعت خودرو پس از دنبال کردن مسیر حرکت                                                                146

 

شکل(17-5) شبیه سازی استراتژی کنترل Baseline                                                                        147

 

شکل(18-5) سیکل رانشی CYC_ECE                                                                                      147

 

شکل(19-5)نتایج شبیه سازی روی سیکل CYC_ECE                                                                   148

 

شکل(20-5) سرعت خودرو را نشان می دهد.                                                                                   148

 

شکل(1-ض1) ساختار اصلی سیستم های فازی خالص                                                                        161

 

شکل(2-ض1) ساختار اصلی سیستم فازی TSK                                                                              161

 

شکل(3-ض1) ساختار اصلی یک سیستم فازی با فازی ساز و غیر فازی ساز                                               162

 

شکل(4-ض1) تابع عضویت μ را برحسب e(t) نشان می دهد.                                                              163

 

شکل(5-ض1) نمایش گرافیکی غیر فازی ساز مرکز ثقل                                                                      165

 

شکل(6-ض1) نمایش گرافیکی غیر فازی ساز میانگین مراکز                                                                165

 

شکل(7-ض1) ساختار سیستم فازی تولید شده توسط ANFIS                                                           168

 

شکل(8-ض1) مراحل طراحی سیستم فازی با ANFIS                                                                     169

 

شکل (1-ض2) ساختار یک ماشین حالت محدود در محیط stateflow                                                  172

 

جدول (1-ض3) مشخصات موتور القایی                                                                                         175

 

جدول (2-ض3) مشخصات موتور DC                                                                                           176

 

شکل(3-ض3) منحنی بازده موتور DC                                                                                          176

 

شکل(4-ض3) منحنی بازده موتور احتراقی                                                                                      177

 

جدول (3-ض3)مشخصات خودرو                                                                                                 178

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...