شناسایی عوامل موثر بر سیستم ارتباط مشتری |
امروزه در دنیای تجارت، مدیریت این اصل که مشتریان محور اصلی تجارت هستند و موفقیت شرکت بستگی به بهبود روابط مدیریتی دارد را به رسمیت میشناسد(نگوین و همکاران[1]،2007). شکل جدیدی از اصطلاحات ساختاری و رقابتی و روندهای تبادلی، باعث پدیداری پارادایم ارتباطی برای ایجاد روابط دراز مدت بین خریداران و تهیه کنندگان شدهاست. قسمتی از این روابط به خاطر جهانی شدن تجارت، بین المللی شدن ارتباطات، پیشرفت های فن آوری اطلاعات، کوتاه شدن چرخه ی عمر محصولات و رشد و شناخت این مسئله که ارتباط باعث حفظ مشتری میباشد بوجود آمده است(سیدی و همکاران ،1388). در دهه 1990 در بسیاری از استراتژی های سازمان ها مدیریت معاملات به مدیریت ارتباطی تبدیل شد. منظور ازپارادایم ارتباطی، تمام فعالیتهای سوق داده شده سمت تاسیس، گسترش، تثبیت تبادلات ارتباطی موفق میباشد(ساه اس[2]،2003). امروزه تکنولوژی برای تجارتها، سیستمهایی را به ارمغان آوردهاست که میتواند به شرکت ها برای تعاملات مشتریان با شرکتها برای تبادل اطلاعات کمک کند و به کارمندان این اجازه را میدهد که سریعاً همه اطلاعات مشتریان را بازیابی کنند. به این پارادایم، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میگویند که اگر به طور مناسب از آن استفاده شود میتواند توانایی یک شرکت را برای دست یافتن به هدف نهایی که همان حفظ مشتریان است، افزایش دهد. و بنابراین به یک مزیت استراتژیکی نسبت به رقیبان دست یابد(نگوین و همکاران ،2007). سیستم ارتباط با مشتری میتواند به سازمانها برای به حد اعلا رساندن توانایشان برای تعامل با خریدارانشان کمک کند. این امر نه تنها به بهبود کیفیت کمک میکند بلکه باعث تسریع در پاسخ خریداران میشود(اندرسون[3]،2006). سیستم ارتباط با مشتریان به وجود آمده از روند تجارت، نه تنها به استراتژی درک و مفهومی تاکید دارد بلکه به روند یادگیری، حفظ و شراکت با خریداران منتخب برای ایجاد ارزش والا برای شرکت و خریدارتاکید دارد(وانگ و همکاران[4]،2004).
1-2بیان مسأله تحقیق:
خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir
1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-3-1 جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق:
مطالعات زیادی در زمینه سیستم ارتباط با مشتری انجام شده که در بخش مرور ادبیات و سوابق به تعدادی از آنها اشاره شد، اما با توجه به بررسیهای بعمل آماده در بین پایان نامه ها و مقالات انجام شده از طریق سایت های دانشگاه های کشور و سایت پایگاه اطلاعات علمی و همچنین سایتهای معتبرIrandoc.com پایان نامه ای در مورد سیستم ارتباط با مشتری (مطالعه موردی بانک ملت ) که به بررسی همزمان 7 متغیر تاثیر گذار برCRM انجام نگردیده است که از نظر گستردگی با پژوهشهای حاضر نیز متفاوت میباشد. در این تحقیق به ارتباط بین مولفههای تاثیرگذار و سیستم ارتباط با مشتری پرداخته شدهاست و سیستم جامعی را معرفی مینماید، که در نوع خود جدید بوده و تا بحال پژوهشی کامل و مشابه در این خصوص صورت نگرفته است.
1-4 اهداف مشخص تحقیق
1-4-1 هدف اصلی:
- شناسایی عوامل موثر بر سیستم ارتباط مشتری دربانک ملت استان کرمانشاه.
- اهداف فرعی:
- شناسایی سازه های تاثیر گذار بر سیستم ارتباط مشتری.
- اندازه گیری هریک از سازه های تاثیرگذار بر سیستم ارتباط مشتری.
- رتبه بندی هریک از سازه های تاثیرگذار بر سیستم ارتباط مشتری.
- استخراج مدل مفهومی نسبت به سازه های تاثیرگذار بر سیستم ارتباط مشتری.
- بسط ونتیجه گیری از مدل مفهومی استخراج شده نسبت به سازه های تاثیر گذار بر سیستم ارتباط مشتری.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-05-15] [ 02:41:00 ب.ظ ]
|