كشور ما نیز با قدمت تاریخی چندین هزار ساله و منابع فراوان و غنی جذب گردش گر ، می تواند در این رقابت جهانی فعالانه شركت كند و از این منبع سرشار ، سهمی شایسته و درخور داشته باشد .

 

البته پر واضح است كه موفقیت در این عرصه و دست یابی به منافع مادی و غیر مادی حاصل از آن مستلزم درك پدیده گردش گری ، شناخت ابعاد و آثار آن و هم چنین آشنایی با مدیریت صحیح موسسات و دستگاه های متولی صنعت گردش گری است ؛مدیریتی كه با جدیدترین دست آوردهای علمی هم آهنگ باشد . برنامه ریزی گردش گری ، به روش هایی كه سیاست گذاران برای دست یابی به اهداف توسعه گردش گری انتخاب می كنند می گویند . برنامه ریزی می تواند سخت افزاری یا فیزیكی باشد و می تواند نرم افزاری یا سازمانی باشد . این كار می تواند در سطوح ملی ، منطقه ای و محلی انجام شود و شامل مراحل زیر است :

 

تحلیل تقاضا ، تحلیل در دست رس بودن و كیفیت دارایی های گردش گـری یا پیش بینی تقاضای گردش گر ، هزینه و بودجه بندی برنامه گردش گری ، مسائل  توسعه منابع انسانی و بازاریابی .

عکس مرتبط با منابع انسانی

 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

 

 

فصل اول:

 

كلیات تحقیق

 

 

 

بیان مسئله :

 

توسعه گردش گری ، به ویژه در كشورهای كمتر توسعه یافته ، عامل موثری در مقابله با فقر است و موجب افزایش در آمد قشرهای مختلف ، كاهش بیكاری ورونق اقتصادی و در نتیجه بهبود كیفیت زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی می شود . بررسی ها نشان می دهد كه ارزهای به دست آمده از فعالیت های گردش گری ، در تنظیم تراز پرداخت های بسیاری در كشورها ، به ویژه كشورهای كمتر توسعه یافته كه معمولاً وابسته به یك محصول اند ، موثر واقع شده است . (سازمان جهانی گردش گری 2005 ، ص 19)

 

در گردش گری روندهای موثر زیادی وجود دارد كه مقامات محلی باید از آن ها مطلع باشند . یك روند كلی این است كه بیشتر گردش گران مایل به شركت در فعالیت های تفریحی ، ورزشی و ماجراجویی ، شناخت تاریخ و فرهنگ و محیط زیست مناطق مورد اقامت خود هستند . جهان گردی ماجراجویانه و علاقه وافر به آن مانند دیگر اشكال خاص گردش گری مثلاً گردش گری مذهبی ، سلامت ، زادگاهی و فرهنگی به سرعت رو به رشد هستند . گردش گری بسیار مردمی شده است . بسیاری از گردش گران نسـبت به ملاحظات زیست محیطی ، حسـاس و دقیق بوده ، خواهان دیـدن محـل هایی هستند كه به خوبـی در موردشان چاره اندیشـی شده و مشـكلات اجتمـاعی یا زیسـت محیـطی ایجـاد نمـی كنند . سفر تجاری و سفر برای حضور در گردهمایی ها و جلسات هم چنان روبه رشد است . (ضرغام بروجنی ، 1389 ، ص 16)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...