……………………………………………………………………………………………………………………………103

 

5-2-  خلاصه یافته های توصیفی تحقیق………………………….……………………………………..…..……………103

 

5-3-  خلاصه یافته های تحلیل پژوهش……………………………………………………………………………………104

 

5-4- بحث و  نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………104

 

5-5-  پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………..111

 

5-6-  محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………113

 

5-7-  منابعومآخذ……………………………………………………………………………………………………………………..114

 

5-8-  منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………..114

 

5-9-  منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….118

 

5-10-  چكیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..119

 

5-11-  پیوستها ………………………………………………………………………………………………………………………….120

 

فهرست جداول

 

عنـــــــوان                                                                                                           صفحه

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

 

جدول 3-1 –   روایی محتوایی پرسشنامه……….. …………………………………………………………………………………….84

 

جدول3-2 –   ضرایب پایایی ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………………….85

 

جدول 3-3 –   پایایی در اجرای اصلی (نمونه مورد بررسی)………………………………………………………………………86

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

 

جدول 4-1 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب جنست…………………………………….89

 

جدول 4-2 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سن………………………………………….90

 

جدول 4-3 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سابقه خدمت……………………………..91

 

جدول 4-4 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب مدرک تحصیلی…………………………92

 

جدول 4-5 –  میانگین و انحراف معیار نمرات معلمان در هر یک از متغیرهای مورد مطالعه……………………………..93

 

جدول4-6 –   میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه……………………………………………………………………95

 

جدول 4-7 –  نتایج آزمون کولموگروف …………………………………………………………………………………………….96

 

جدول 4-8 –  نتایج آزمون باکس ……………………………………………………………………………………………………….96

 

جدول 4-9 –  برابری واریانسهای متغیرهای پژوهش در گروه های مورد مطالعه……………………………………………97 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

 

جدول 4-10 –  نتایج آزمون لامدای ویلکز …………………………………………………………………………………………..98

 

جدول 4-11 –  نتایج پنج تحلیل واریانس تک متغیری برای 5 متغیر مورد مطالعه…………………………………………..99

 

جدول 4-12 –  تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث……………………….100

 

جدول 4-13 –  تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث ………………………101

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنـــــــوان                                                                                                           صفحه

 

فصل اول:كلیات تحقیق

 

نمودار1- مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………10

 

فصل دوم :ادبیات و پیشینة تحقیق

 

نمودار 2-1-  روند تعمیق و میزان استفاده از منابع سازمان در بستر زمان ادبیات تحقیق…………………………………….20

 

نمودار 2-2-  رابطه مفاهیم تدریس، پرورش، آموزش و حرفه­آموزی…………………………………………………………23

 

نمودار 2-3-  تصویر یک کلاس مجازی ……………………………………………………………………………………………..30

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

 

نمودار3-1-     کلیه معلمان ابتدایی شهرستان چایپاره………………………………………………………………………………..80

 

فصل چهارم : یافته های پژوهش

 

نمودار 4-1-   درصد شركت كنندگان در پژوهش بر حسب جنسیت………………………………………………………….89

 

نمودار 4-2-   درصد شركت كنندگان در پژوهش بر حسب سن……………………………………………………………….90

 

نمودار 4-3-   درصد شركت كنندگان در پژوهش بر حسب سابقه خدمت…………………………………………………..91

 

نمودار 4-4-   درصد شركت كنندگان در پژوهش بر حسب مدرک تحصیلی………………………………………………92

 

-2-  بیان مساله                   

 

امروزه مدیران سازمان‌ها، آموزش و توسعه منابع انسانی را از حیاتی‌ترین وظایف خود در راه بهسازی تلقی می‌كنند و با توجه به منافع قابل اهمیت آن در محیط كار سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این جهت به عمل می‌آورند. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها صرف‌نظر از نوع و میزان تحصیلات رسمی نیروی انسانی خود و با توجه به پویایی‌های موجود در علوم و همچنین نیازمندیهای شغلی، دوره‌های آموزش متنوع و مداومی را  برای آنها تدارك می‌بینند. سازمان‌ها به وسیله آموزش، دانش و مهارت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی خود را ارتقاء می‌بخشند و عملكرد شغلی آن‌ها را با اهداف مورد نظر هماهنگ می‌كنند. (كیزر، 1995). در آموزش و پرورش نیز از آموزش­های کوتاه مدت برای آموزش معلمان جهت بهبود کیفیت تدریس آنان استفاده می­شود (باردس، 2008: 43-40) .

عکس مرتبط با منابع انسانی

پذیرش و کاربرد فناوری اطلاعات (محتوای الكترونیكی )معلمان را دراجرای برنامه درسی وتدریس اثربخش و ایجاد نوآوری یاری می­نماید . بطوریکه ضرورت استفاده از منابع یادگیری غیر از كتاب درسی طی چند دهه اخیر توجه اغلب دست اندركاران نظام های آموزشی را در كشورهای مختلف به خود جلب كرده است . منظور از منابع غیر درسی هر گونه وسیله‌ای غیر از كتاب درسی اطلاق می‌شود. كه در جریان آموزش در بهبود فرایند تدریس و یاددهی نقش مثبت و مفیدی داشته باشد (دادپناه ، 1388: 12).

 

نتایج اغلب تحقیقات انجام گرفته نشان می­دهد که  متاسفانه بعد از گذشت نیم قرن تجربه و آزمون و خطا و اتخاذ برنامه ها و سیاستهای گوناگون و گاه متضاد و ایجاد سرمایه‌گذاریهای مالی و انسانی هنوز نتوانسته‌ایم كه انگیزه و رغبتی حتی در حداقل انتظار برای استفاده جدی و پیگیر  از منابع غیر كتاب درسی در بین معلمان خود ایجاد نماییم ( كرك آبادی، 1373). همچنین نتایج تحقیقات نشان می­دهد که دانش آموزان نیز نسبت به استفاده از منابع غیر درسی برای فراگیری هر چه بهتر بی رغبت هستند . و این در حالی است که  تولید محتوای الکترونیک برای یادگیری هر چه بهتر دانش­آموزان روز به روز فراگیرتر می­شود (داد پناه، 1388: 18) .

 

ذوفن (1379) معتقدند كه استفاده از محتوای الکترونیکی موجب درگیر ساختن دانش‌آموزان با فرآیند یاددهی- یادگیری می‌شود و لذا آنان را به تفكر خلاق و مستقل تشویق می‌نمایند همچنین استفاده از محتوا های الکترونیکی به معلم قدرت می‌دهند تا در محیط‌های یادگیری تغییرات اساسی و مؤثّری در شیوه تدریس خود ایجاد كنند همانطوری كه از نتایج تحقیقات داخلی و خارجی بر می‌آید استفاده از منابع غیر كتاب درسی یعنی استفاده از فناوریهای جدید اثرات مفید و قابل توجهی در شیوه تدرس معلمان داشته‌اند .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...