­ای بر عامل

 

 

 

 

  • برنامه نویسی شیءگرا

 

 

زبان­های برنامه­نویسی از دهه 50 میلادی با کامپیوترهای اولیه پا به عرصه وجود نهادند و در دهه 70 میلادی با معرفی سیمولا ،الگوهای برنامه نویسی شیءگرا موجب پیشرفت در مهندسی نرم­افزار گردیدند .برنامه نویسی شیء‌گرا به این گونه‌ است که نرم افزار باید با توجه به مدلهای موضوع‌های حقیقی و فرضی که ارایه می‌کنند نوشته شود. برای یک شیء تعاریف متفاوتی ذکر شده است که بعضی از آنها را در زیر مشاهده مینمایید:

 

  

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده تعریف
بوش

یك انتزاع از چیزی در حوزه مساله كه قابلیتهایی از سیستم را كه اطلاعات ان را نگه میدارد نشان میدهد  كه دارای رفتار ،هویت  و حالت است.

 

 

 

کود و یاردان  شیء یك چیز مشهود وملموس در شكلی پایدار است ، كه میتواند به شكلی عقلایی بیان شود، چیزی كه فكر میشود یا عملی كه هدایت شود نیز میتواند باشد. به شكل یك واحد از یك ساختار و رفتار كه شامل خصوصیاتی است میتوتند بیان گردد.
کولبرت

شیء یك شخص ، مكان یا چیزیست  كه میتواند ذهنی و یا فیزیكی باشد. ایده اینست كه شیء میتواند یك نهاد یا نشان باشد كه یك هویت اختصاصی دارد. شیء میتواند از اشیاء دیگر ساخته شده باشد.

 

 

 

ساختار اصلی تعریف­های بالا شیء است . هر شیء متشکل از یکسری صفات است که به آنها خصلت[2] گفته میشود که توصیف کننده ساختار شیئ میباشند همچنین دارای یکسری تابع است که به آنها متد گفته میشود که در واقع توصیف کننده رفتار آن شیئ می باشند . در این ساختار دیگر مشکل پیچیدگی گذرها را نداریم . همچنین به راحتی می توانیم اشیاء را استفاده مجدد کنیم و با انتقال یک شیئ به یک سیستم دیگر تمامی ساختار و رفتارهای آن نیز انتقال یابد .با توجه به توضیحات فوق یک شیء میتواند خصوصیات زیر را داشته باشد:

 

    • یک انتزاع از سیستم

 

    • قابلیت نگه داری اطلاعات دارد

 

    • یک عمل هدایت شده

 

    • یک واحد از یک ساختار

 

    • دارای خصوصیات است

 

    • رفتار دارد

 

    • هویت اختصاصی دارد

 

  • میتواند از اشیاء دیگر ساخته شده باشد
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...