نقش استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش شرکت های کوچک و متوسط غذایی دریایی |
كانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است تا اهداف عملیاتی شركت از حیث یك بازار – محصول خاص تامین شود و برنامه ریزی استراتژیك بازار ابزاری است كه شركت ها با بهره گیری از آن، از طریق یك طرح و برنامه ای مناسب جهت عناصر آمیخته بازاریابی طبق نیاز وخواسته های مشتریان بالقوه در بازار هدف، به دنبال كسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی هستند.
- بیان مسأله
استراتژی چیست؟ اگرچه واژه استراتژی طی دهه 60 برای اولین بار به یک واژه تحاری محبوب تبدیل شد، اما هنوز هم موضوعی است که تعاریف و تفاسیر مختلف و متعددی درباره آن ارائه می شود. اما تعریف زیر جوهره این واژه را در بر دارد:
یک استراتژی، الگویی است بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارهای هدف رقبا و دیگر عوامل محیطی.(واکرو همکاران ،2003)
کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است به منظور تامین اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار – محصول خاص، است.
لذا، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی، عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص. سپس، شرکت ها از طریق یک طراحی و اجرای برنامه مناسب عناصر آمیخته بازاریابی ( اساسا چهار آمیخته محصول، قیمت، پیشبرد و مکان) طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه آن در بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی می باشند.
در این تحقیق سعی ما براین است که عوامل و متغیرهایی که در استراتژی های بازاریابی بر توسعه فروش محصولات دریایی تاثیر معناداری دارد شناسایی نماییم. بعد از شناختن این عوامل میزان اهمیت و الویت داشتن هریک از این متغیر ها را در میزان تقاضا و افزایش مشتری تعیین نماییم.
به همین منظور ما در این پژوهش به دنبال یافتن جواب این سئوال می باشیم که شرکتهای موادغذایی مانند شرکت میلاتون در فروش
خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir
محصولات مختلف خود چه فعالیتهایی باید داشته و چه گامهایی را باید اتخاذ نمایند و عوامل موثر بر کاربرد استراتژی بازاریابی در فروش محصولات دریایی چیست؟
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
- اهداف تحقیق
- بررسی رابطه استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش محصولات دریایی.
- بررسی رابطه استراتژی های نفوذ بر بازار بر توسعه فروش محصولات دریایی.
- بررسی رابطه استراتژی توسعه بازار بر توسعه فروش محصولات دریایی .
- بررسی رابطه استراتژی توسعه محصول بر توسعه فروش محصولات دریایی.
- بررسی رابطه استفاده از استراتژی متنوع ساختن بر توسعه فروش محصولات دریایی.
1-4-1- اهداف كاربردی
این تحقیق مورد استفاده جامعه علمی و پژوهشی/ دانشگاهی ، انجمن در بازاریابی، رقبای شرکت میلاتون جنوب و … صورت خواهد گرفت.
- سوالات تحقیق :
آیا استفاده از استراتژی بازاریابی با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی های نفوذ بر بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی توسعه بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی توسعه محصول با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی متنوع ساختن با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
1-6- فرضیههای تحقیق:
1-6-1- فرضیه اول:
استفاده از استراتژی بازاریابی با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-2- فرضیه دوم:
استفاده از استراتژی های نفوذ بر بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-3- فرضیه سوم:
استفاده از استراتژی توسعه بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-4- فرضیه چهارم:
استفاده از استراتژی توسعه محصول با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-5- فرضیات پنجم:
استفاده از استراتژی متنوع ساختن با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
- چارچوب نظری
در ادبیات برنامه ریزی استرتژیک بازاریابی، استراتژی بازاریابی و طرح بازاریابی به عناوین زیر مجموعه ای از فرایند برنامه ریزی بازاریابی مطرح هستند. یک شرکت یا سازمان، جهت تحقق اهداف کلان و اهداف بازاریابی خود نیاز به برنامه ریزی بازاریابی دارد که یکی از ستاده های مهم این فرایند، تدوین استراتژیهای بازاریابی است. اجرای درست استراتژیهای بازاریابی، بخش نهایی و ضامن موفقیت شرکت در امر بازاریابی است که طی آن استراتژیهای مربوطه باید به درستی پیاده سازی و کاربردی شوند.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-05-16] [ 03:48:00 ق.ظ ]
|