بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمدٍ خیر خلقه و خیر من نطق بلسانٍ عربیٍّ مبین و علی آله افضل بریّته من بعده.

 

و اما بعد:

 

سپاس خدایى را که هیچ سخنورى توانایى ستایش او را ندارد، و هیچ حسابگرى نمى‏تواند نعمتهایش را شماره کند، و کوشندگان جهان قادر نیستند حق او را ادا کنند. پروردگارى که افکار بلند، قدرت درک او را ندارند، و انسانهاى زیرک با همه هوش و استعدادشان نمى‏توانند به کنه ذات او دست یابند. خدایى که صفاتش را پایانى نیست، و با صفات مخلوقاتش نمى‏توان او را شناخت، و این مربوط به زمانى معین و یا طولانى نیست. او موجودات را با قدرت خویش آفرید، و با لطف و رحمتى که نسبت به بندگانش داشت، بادها را پراکنده ساخت، و توسط 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

  کوهها، لرزه زمین را مهار کرد. قدم اول در دین، شناخت پروردگار است.

توضیح تصویری برای هوش

توحید فصل مشترک تمام انبیاست و خداوند پیامبران مختلف خود را به میان ملت­ها فرستاده تا مردم را به یکتا پرستی آن هم بدون واسطه دعوت کنند. اما در گذر تاریخ تمامی ادیان به جز اسلام از این دایره خارج شده و از طرق مختلف از این موضوع منحرف گردیده­اند. توحید چیزی نیست جز اقرار به یگانگی خداوند و اخلاص در قبول بندگی او.

 

هنگامی که توحید دچارخدشه شود، رفتار مومن در ارتباط خالصانه با خداوند نیز دچار خدشه می­شود که نتیجه‌ی عملی آن انحراف در احکام و اعتقادات است. با مقایسه میان اسلام ناب محمدیa و دیگر مذاهب اسلام به خوبی این تفاوت‌ها آشکار می‌شود..

 

یکی از وسیله­های بسیار واضح و مطلوبی که برای بررسی صدق ادعای مذاهب مختلف اسلام می­توان به­کار برد، مباحث توحیدی هست که راجع به صانع متعال مطرح می­شود و از این طریق که اولین گام در شناخت دین می­باشد و مقدم بر هر بحث دیگری نظیر نبوت، عدل، معاد، امامت و… می­باشد؛ واضح است که اگر دین یا مذهبی در توحید دارای اعتقادات صحیحی نباشد، به سایر مسائل آن دین نیز توجهی نخواهد شد، چراکه بحث توحید هم اشرف مباحث دینی، و هم اهم مسائلی است که باید بررسی شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...