بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای … |
هدف نهایی بنگاههای اقتصادی و تولیدکنندگان، کسب سود بیشتر است. توانایی مدیریت در به کارگیری منابع شرکت جهت کسب سود از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از اهرمهایی که مدیران جهت افزایش فروش و سودآوری و معرفی محصولات و خدمات در سطح ملی و بینالمللی از بهره میگیرند، تبلیغات است. مدیران موفـق بـه قـدرت تبلیغات پی بـرده و از آن بـه درستی استفاده میکنند.
پس از انقلاب صنعتی، به دلیل بالا رفتن حجم تولیدات، دیگر فروش مقولهی راحتی نبود؛ زیرا اولا،ً به دلیل تولید انبوه، تمایز بین محصولات تولیدی از میان رفت و بیشتر محصولات، استاندارد و مشابه هم شدند. ثانیاً، به دلیل افزایش فاصلهی بین تولیدکننده و مصرفکننده، اطلاعات محصولات و خدمات مانند گذشته به آسانی در اختیار مصرفکنندگان قرار نمیگرفت. لذا نیاز به کانال ارتباطی جدیدی احساس شد. با اختراع ماشین چاپ و سپس رادیو و تلویزیون و دیگر رسانههای جمعی، تبلیغات رشد بیشتری یافت، به طوری که امروزه بشر شاهد بمباران تبلیغاتی است. در این وضعیت، باید توجه شود که در شرایطی که همه با صرف هزینههای گزاف در حال تبلیغ هستند، باید قبل از آنکه هزینههای زیادی صرف تبلیغات شود، از میزان اثربخشی آن فعالیتها اطمینان حاصل کرد (گرگیزاده، 1389).
در این تحقیق سعی شده است تا به این سوال پاسخ داده شود که آیا تبلیغات برجذب مشتری و فروش محصولات موثر است یا خیر؟ نتیجهی
خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir
این تحقیق میتواند کاربردی عملی ارائه نماید و هم چنین راهگشایی برای تحقیقات آتی در منطقهی خوزستان در این زمینه باشد.
1-2-بیان مساله ی تحقیق
در سالهای اخیر، شدت رقابتهای تجاری و پیچیدگیها و عدم اطمینانهای ناشی از آن موجب شده است تا مدیریت شركتها نسبت به صرف منابع مالی و غیرمالی خود حساستر باشند و تمام سعیشان این باشد كه منابع را در جایی صرف كنند كه برای شركت ایجاد ارزش كند. یكـی از فعالیتهایی كه بـرای شركتها ارزش ایجاد میكند، فعالیتهای بازاریابی است (گوپتا[1]، 2008).
فعالیتهای بازاریابی را میتوان ناشی از عوامل مختلفی مانند محصول، مکان، شناخت رقبا، تبلیغات، بازار و … دانست. یكی از اجزای با اهمیت فعالیتهای بازاریابی، تبلیغات[2] است. تبلیغات یكی از ملموسترین و گرانترین فعالیتهای بازاریابی است. هم متخصصان بازاریابی و هم متخصصان اقتصادی و مالی میخواهند اطلاع یابند كه آیا تبلیغات در محقق کردن اهداف شرکتها مؤثر واقع میشود یا خیر؟ فعالیتهای بازاریابی، روی موفقیت فروش كالاها و محصولات در بازار، متمركز شدهاند. همچنین، مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی دریافتهاند كه هدف نهایی بازاریابی، كمك به افزایش فروش و در نهایت افزایش بازده سهامداران است (مارگی و دیگران[3]، 2005).
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-05-16] [ 03:34:00 ب.ظ ]
|