‌ای بر مبانی عرفان و تصوف از سیدجعفر سجادی و کتاب در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟ نوشته محمد مدنی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین چند کتاب فرقه‌ای که توسط اقطاب گنابادی منتشر شده از جمله کتاب نابغه علم و عرفان اثر سلطان حسین تابنده، کتاب خورشید تابنده اثر علی تابنده، کتاب نامه‌های صالح و یادنامه صالح اثر محمد حسن (صالح علیشاه) بیچاره بیدختی و کتاب ولایت نامه اثر ملاسلطان محمد گنابادی استفاده شده که در برخی از آن‌ها بین دوچاپ پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن تفاوت‌های فاحشی در متن وجود دارد که معلوم می‌شود در سال‌های اخیر اقدام به حذف برخی از مطالب اثر کرده اند. در کتاب‌های منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات نیز اسناد بسیار خوب و آگاهی دهنده‌ای وجود داشت که در انتهای پایان نامه ضمیمه شده و مورد توجه قرار گرفته اند.

 

10- روش انجام تحقیق 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

 

تحقیق حاضر به روش تاریخی با استفاده از منابع کتابخانه‌ای و اسناد بشرح زیر انجام شده لکن در زمان بررسی، از مراجعه به اشخاص حقیقی که در این زمینه صاحب نظر بوده اند دریغ نشده و البته با برخی افراد نیز در گناباد، تهران و قم ارتباط حضوری و غیر حضوری بر قرار شده است.

 

 برای تهیه منابع لازم در مشهد به کتابخانه‌های دانشگاه فردوسی مشهد (کتابخانه مرکزی، دانشکده الهیات و دانشکده ادبیات)، کتابخانه آستان قدس رضوی، مرکز اسناد آستان قدس رضوی وکتابخانه‌های سطح شهر مشهد که برخی از این‌ها دارای منابع خوبی بودند، مراجعه شده است.

 

در تهران علاوه بر مراجعه به کتابخانه ملی و مرکز اسناد ایران، به مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز مطالعات تاریخ معاصر نیز مراجعه و علاوه بر تهیه فیش و رونویسی مطالب لازم، اقدام به تهیه اسنادی که در دنباله اثرحاضر آمده گردید.

 

 اسناد مذکور شاید برای نخستین بار در یک پایان نامه و اثر تحقیقی مورد توجه قرار گرفته و از آن‌ها استفاده شده است که بویژه برای نسل‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تازگی دارند و می‌توانند واگو و افشاگر روابط اعضاء و خاندان پهلوی دوم، درباریان با قطب گنابادی باشد.

 

 کتاب‌های فرقه‌ای بخصوص فرقه‌های دراویش، از قفسه‌های باز کتاب خانه‌ها جمع آوری شده و می‌شود که این خود برای تهیه دسترسی به این گونه منابع مشکلاتی را ایجاد می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

 

11- چه کاربرد‌هایی از انجام این تحقیق متصور است؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...