برای بكارگیری موثر تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات، كشورها باید به آمادگی مطلوب در زمینه های زیرساخت، فراهم بودن دسترسی به تكنولوژی مذكور برای بخش عمده ای از جمعیت كشور و چارچوب مناسبی از قوانین و مقررات برای استفاده از این تكنولوژی دست یابند . الزامات دست یابی به این اهداف گسترش ظرفیت های موجود با سرعت چشم گیر است.  این ظرفیت با میزان آمادگی كشور یا سازمان یا به عبارتی با آمادگی الكترونیكی سنجیده می شود.  آمادگی الكترونیكی به معنای میزان و اندازه مشاركت هر جامعه یا سازمان در فضای شبكه ای است.  با ارزیابی میزان آمادگی الكترونیكی سازمان ها، جوامع می توانند وضعیت موجود خود را از ابعاد مختلف توسعه تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات مورد بررسی قرار دهند و با برنامه ریزی بر روی شاخص ها ومعیارهای مرتبط، سطح مطلوبیت آنها را ارتقاء بخشند.  بنابراین در راستای آمادگی الكترونیكی در سطح ملی باید در سطح سازمانها نیز این آمادگی گسترش یابد. (باقری نژاد، ستاری، 1391)

 

با توجه به مطالب بیان شده در این فصل به بیان مساله، چارچوب نظری، فرضیه‌ها، سوالات و اهداف و اهمیت و ضرورت، تعریف متغیرها و قلمرو تحقیق پرداخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

1-2 ) بیان مسئله

 

بنابراین بهره گیری از تحّولات اخیر در فناوری اطلاعات و ابزارهای توانمند ساز تجارت الكترونیك می توان به اهداف مد نظر دست یافت. 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

  بانكهای ایران در زمینه تجارت الکترونیک ، کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن، راه درازی در پیش دارد. در این راستا گسترش تجارت الكترونیك و ارایه خدمات مناسب الكترونیكی از سوی سایر سازمان ها منوط بر وجود  بانكداری الكترونیكی قوی و مورد قبول است. در راستای تعیین وضعیت موجود اطلاعاتی راجع به مدلهای آمادگی الکترونیکی ضروری به نظر می رسد. تعاریف متعددی توسط نهادها و سازمانهای مختلف از آمادگی الکترونیکی ارائه شده است. تعریف مدل همکاریهای آسیا و اقیانوسیه از آمادگی الکترونیکی به شرح زیر می باشد: کشوری که برای تجارت الکترونیک آماده است دارای تجارت آزاد، صنعت قانونمند، سهولت در صادرات، هماهنگ با استانداردهای جهانی و توافقنامه های تجاری است. (باقری نژاد، ستاری، 1391)

نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات

با توجه به کاربرد وسیع فاوا در سازمانها و بانکهای کشور سوأل اصلی تحقیق به صورت زیر مطرح می شود: سطح آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان به چه میزان است؟

 

  1. 1. فناوری اطلاعات و ارتباطات
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...